Jak na import dat z Eshop-rychle?

V tomto článku si ukážeme, jak jednoduché je dostat potřebná data do systému SHOPSTATS.cz. Systém data následně zpracuje a zobrazí vám přehled  důležitých informací.

1. krok – export objednávek (Eshop-rychle)

Po přihlášení do administrace vašeho e-shopu klikněte v horním menu na „E-shop“. Následně se vám v levém menu zobrazí položka „Export“. Po kliknutí na tuto položku se dostanete na stránku, která má 3 záložky. „Export produktů, Export objednávek, Export uživatelů“. Nás zajímá záložka „EXPORT OBJEDNÁVEK“.

Zde již musíte vyplnit IČO, pod kterým vystavujete objednávky. Dále pak políčka OD – DO. Zde doporučujeme při prvním importu použít datum první objednávky (políčko OD) a aktuální den (políčko DO). Díky tomu se vygenerují všechny objednávky a systém hned bude moci zpracovat kompletní seznam objednávek. Při dalších analýzách budete aktualizovat vždy od data, kdy se změnil  stav nejstarší aktualizované objednávky. Po kliknutí na tlačítko „Exportovat“ již proběhne samotný export. Data si můžete poté stáhnout v dolní části obrazovky, kde jsou odkazy ke stažení. Více v náhledu:

V této době již máme objednávky uloženy v počítači. Soubor by se měl jmenovat“ orders.xml“. Tento soubor již pouze naimportujeme do systému SHOPSTATS.cz. Postup je opět velice jednoduchý.

 

2. krok – import objednávek (SHOPSTATS.cz)

Po přihlášení do systému kliknete v levém menu na „Import z Eshop-rychle.cz“. V rozbalené nabídce pak kliknete na „Import objednávek“. Na stránce s formulářem si vyberete váš e-shop. Do políčka „Datum …“ zadáte datum první objednávky v XML souboru nebo posledně aktualizované objednávky v importu. Kliknutím na tlačítko „Procházet…“ si vyberete stažený XML soubor s objednávkami z Eshop-rychle.cz a kliknete na tlačítko „Importovat“. Po té proběhne stažení souboru a zpracování dat.

Když je vše hotovo, tak Vám systém vypíše hlášení o stavu. Pokud vše proběhlo správně, tak při návratu na hlavní stránku již uvidíte statistiky  🙂

Doporučení na závěr:

V testovacím období si můžete naimportovat data do systému zpětně. Třeba i rok. Můžete si tak provést analýzu celého uplynulého období.

Po importu je ještě nutno nastavit „Stavy objednávek“. Zde si nastavíte u každého stavu, zda se považuje za „Vyřízený“ nebo „Nevyřízený“. To je nezbytné pro důkladnější analýzu dat.

To je vše 🙂 Můžete začít analyzovat Vaše data. Není to složité. A v případě, že se něco nepovede, nebo nebude jasné, neváhejte nás kontaktovat.