Jak na import dat z Shoptet?

V tomto článku si ukážeme, jak jednoduché je dostat potřebná data do systému SHOPSTATS.cz. Systém data následně zpracuje a zobrazí vám přehled  důležitých informací.

1. krok – export objednávek Shoptet)

Po přihlášení do administrace vašeho e-shopu klikněte v levém menu na „OBJEDNÁVKY“. Následně se vám v levém menu rozbalí podmenu. Vyberte položku „Export“. Po kliknutí na tuto položku se dostanete na stránku, která má 3 záložky. Hned v první záložce klikněte na Typ: „systémový: Shoptet – XML“ a v pravém rohu pak hned na „EXPORTOVAT“

V této době již máme objednávky uloženy v počítači. Soubor by se měl jmenovat“ orders.xml“. Tento soubor již pouze naimportujeme do systému SHOPSTATS.cz. Postup je opět velice jednoduchý.

2. krok – import objednávek (SHOPSTATS.cz)

Po přihlášení do systému kliknete v levém menu na „Platformy“. V rozbalené nabídce pak kliknete na „Import z Shoptet.cz“ a „Import objednávek“. Na stránce s formulářem si vyberete váš e-shop. Do políčka „Datum …“ zadáte datum první objednávky v XML souboru nebo posledně aktualizované objednávky v importu. Kliknutím na tlačítko „Procházet nebo Vybrat soubor“ si vyberete stažený XML soubor s objednávkami z Shoptet.cz a kliknete na tlačítko „Importovat“. Po té proběhne stažení souboru a zpracování dat.

Když je vše hotovo, tak Vám systém vypíše hlášení o stavu. Pokud vše proběhlo správně, tak při návratu na hlavní stránku již uvidíte statistiky  🙂

Doporučení na závěr:

V testovacím období si můžete naimportovat data do systému zpětně. Kredit se v tomto období neřeší. Můžete si tak na zkoušku provést analýzu určitého období.

Po importu je ještě nutno nastavit „Stavy objednávek“. Zde si nastavíte u každého stavu, zda se považuje za „Vyřízený“ nebo „Nevyřízený“. To je nezbytné pro důkladnější analýzu dat.

To je vše 🙂 Můžete začít analyzovat vaše data. Není to složité. A v případě, že se něco nepovede, nebo nebude jasné, neváhejte nás kontaktovat.